r קרן מלגות "שלום כהן" - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

קרן מלגות "שלום כהן"

23 ינואר

בכנס בבית הכנסת "אחות אחים" ברמת גן בהשתתפות הרב רצון ערוסי דוד אבן צור ראש עיריית קרית-ים ורבנים ואישים נוספים. הוקמה קרן מלגות "שלום כהן" לחלוקת מלגות לכותבים מצטיינים בחקר יהדות תימן.


 


לצפייה בתקציר לחץ על התמונה…



בכינוס שהתקיים בבית הכנסת של קהילת 'אחוות אחים' בר"ג במלאת שנה לפטירת שלום כהן ז"ל חבר מועצת העיר וחבר המועצה הדתית קרית ים לשעבר, הגיעו בני משפחה חברים ורבים נוספים להתייחד עם זכרו. במעמד מכובד זה חולקו מלגות לכותבים מצטיינים שביצעו מחקר על יהדות תימן.
בכנס השתתפו רבנים מכובדים ואנשי ציבור בראשם הרה"ג רצון ערוסי רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, רבה של קרית ים הרה"ג יוסף אברקי שהוא גם בן אחותו של המנוח, הרה"ג אריה נדב רבה של שכונת רמת עמידר ,הרב זיו אור ראש הישיבה התיכונית בר"ג, הרב יחיעם עוזרי ,ראש עיריית קרית ים מר דוד אבן צור ,סגן ראש עיריית ר"ג מר אביהוא בן משה ,יו"ר המועצה הדתית רמת גן מר יהודה סירי ,ד"ר שמריהו הלל, תא"ל שי אלבז ועוד.
שלום כהן שנולד בצנעא נמנה על צאצאיה של משפחת עראקי -כהן המפורסמת שעל פי הערכות הגיעה ממצרים לתימן בסביבות המאה ה- 16 ומילאה תפקידים מרכזיים בחיי הקהילה. בניה שימשו כנגידים רבנים וצורפי המלך והגנו על היהודים בחרוף נפש. הידוע מבני המשפחה הוא הרב שלום עראקי חי במאה ה-18 אף זכה ושימש במשרת שר בחצר האימאם תפקיד שהיה אסור על יהודים במדינה מוסלמית כתימן. הוא עסק בפעילות "פילנטרופית" עניפה והשפעתו היתה על היהודים בכל רחבי תימן הודות לקשריו ניצלו יהודים רבים ושירים נכתבו לכבודו הוא הקים בתי כנסת מקואות וסייע לכל דורש מסירותו לחיי הרוח של אחיו לא ידעה פחד וגבול לא אחת ניצלה יהדות תימן בזכות פעלו ומסירות נפשו.
כהן ז"ל איש משכיל ויודע ספר המשיך את דרך המשפחה מדורי דורות שימש במשך חייו בתפקידים שונים ביניהם חבר מועצת העיר קרית ים וחבר המועצה הדתית ומילא את תפקידיו הציבוריים במסירות ובנאמנות. דלתו היתה פתוחה לכל, את מעשיו עשה בצניעות וענווה לשם שמיים וללא משוא פנים.
כמו בחייו בהם ניכרה חיבתו לרכישת השכלה ולמצויינות כך גם לאחר מותו ביקשה המשפחה לנהוג בדרך הראויה לו. בנו הרב אסף כהן, תלמיד חכם בעצמו הבקיא היטב במנהגי תימן מספר: "יהדות תימן היתה קרובה ללבו של אבי המנוח בשנים האחרונות חל כרסום משמעותי בשמירת הגחלת והנחלת מורשת תימן לבני הדור הצעיר. ראינו לנכון לנסות להציל ולדלות מתהום הנשייה דינים ומנהגים יחודיים ליהודי תימן ששורשם נעוץ היטב בדברי התלמוד רבותינו הראשונים ובפרט רס"ג והרמב"ם כך התקבלה ההחלטה על הקמת המיזם המיוחד אשר מטרתו שמירת מנהגיה הקדומים של מורשת תימן"
בתום השלושים לפטירת אביו פנה הרב אסף המשמש כרב קהילת "אחוות-אחים" וכר"מ בישיבה התיכונית רמת גן אל הרב רצון ערוסי והביע בפניו את רצון המשפחה. "הרב הנחה אותי כיצד לפעול ובמה להתמקד ואף נתן את חסותו למיזם ועל כך תודתי לו ולאנשי 'מכון משה' שסייעו רבות להוציא מן הכח אל הפועל את ההנצחה החשובה הזו. אנו מקווים כי באמצעות קרן זו שתיקרא 'קרן שלום כהן' נצליח בעזרת ה' לעודד ולהמריץ צעירים לחקור את מורשתם העניפה ולגלות שמץ מעושרה וממעשיה של יהדות מפוארת זו"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן