לק"י נוסח תימן-פורטל קהילות תימן

כתובתינו: רחוב בירנבוים 26 בני ברק
טלפון: 03-6781444

שעות פתיחה: א-ה 10:00-21:00 יום ו' 9:00-13:00 

ברוכים הבאים! 

הצטרפו לרשימת התפוצה
שלח לחבר
חדשות
חנות
רדיו שבזי
תוכן
הלכות
מוזיקה
אודיו
וידאו
חיי קהילה
גלריה
כתר תימן 1

לשון הזהב

מאת הרב נתנאל רענן - nr054845@gmail.com

 

כל הזכיות שמורות

 

 

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת וַיֵּצֵא

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת וַיֵּצֵא

ג' – וְגָלְל֤וּ אֶת־הָאֶ֙בֶן֙ – כאן תיבת הָאֶבֶן בפשטא. ולקמן (פסוק ח) וְגָֽלְלוּ֙ אֶת־הָאֶ֔בֶן בזקף, ובהמשך (פסוק י) וַיָּ֤גֶל אֶת־הָאֶ֙בֶן֙ בפשטא. ו' – בָּאָ֖ה – מלרע, ולקמן (פסוק ט) בָּ֗אָה מלעיל, ועיין רש"י.
13/11/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת תּוֹלְדֹת

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת תּוֹלְדֹת

כ"ט – אִם־תַּעֲשֵׂ֨ה – השי"ן בצירי שלא כמשפטה.
אַתָּ֥ה עַתָּ֖ה – יבחין בין מבטא האל"ף למבטא העא"ן.
7/11/2018

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת חַיֵּי שָׂרָה

ג' – וַיָּ֙קׇם֙ אַבְרָהָ֔ם – כאן תיבת וַיָּקָם בפשטא ולקמן (פסוק ז) בדרגא.
ט' – יִתְּנֶ֥נָּה לִּ֛י –הלמ"ד בדגש חזק מדין דחיק. וכן נְתַתִּ֥יהָ לָּ֖ךְ (פסוק יא) יֶשְׁךָ־נָּא֙ (כד מב) יָֽלְדָה־לּ֖וֹ (שם מז).
1/11/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת וַיֵּרָא

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת וַיֵּרָא

כ"ד – אוּלַ֥י יֵ֛שׁ – יפריד אך מעט בין הדבקים וכן בהמשך הפרק. אך ייתן לב שלא יישמע כטעם מפריד. וכן בהמשך הפרשה בָּ֣ם מְאֹ֔ד (יט ג) אֶל־לוֹט֙ (שם ה) אֶל־ל֗וֹט (שם יב) וַיַּ֩עַל֩ ל֨וֹט (שם ל).
23/10/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת לֶךְ לְךָ

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת לֶךְ לְךָ

ט"ז – וַֽיְהִי־ל֤וֹ צֹאן־וּבָקָר֙ – יזקוף מעט תיבת לוֹ להבדילה מתיבת לֹא. וכן בהמשך הפרשה וַיִּבְחַר־ל֣וֹ ל֗וֹט (יג יא) וַיִּתֶּן־ל֥וֹ מַעֲשֵׂ֖ר (יד כ) וַיִּקַּח־ל֣וֹ אֶת־כׇּל־אֵ֗לֶּה (טו י) ל֥וֹ לְאִשָּֽׁה (טז ג).
10/10/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת נֹחַ

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת נֹחַ

ז' – מֵי הַמַּבּוּל – יזקוף מעט תיבת מֵי שלא יישמע מֵהַמַּבּוּל, וכן לקמן (ט יא) מִמֵּי הַמַּבּוּל. והיו"ד אינה יוצאת במבטא. ואף למנהג חלק מבני אשכנז שקוראים בכל אות המנוקדת בצירי כאילו כתוב אחריה יו"ד זה דרכם גם כאשר אין יו"ד אחרי הצירי ולעולם אין היו"ד יוצאה במבטא, ואכ"מ.
10/10/2018

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת בְּרֵאשִׁית

פרק ב', ה' – שִׂ֣יחַ הַשָּׂדֶ֗ה – יקפיד לבטא אות ה"א שבתחילת תיבת הַשָּׂדֶה שלא יישמע שִׂי חַשָּׂדֶה, וכן בכל מקום שתיבה הראשונה מסתיימת באות גרונית והתיבה שלאחריה מתחילה באות ה"א וכיוצא בזה.
3/10/2018

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת וְזֹאת הַבְּרָכָה

ב' – מִסִּינַ֥י בָּא֙ – תיבת מִסִּינַי מלרע.
ד' – תּוֹרָ֥ה צִוָּה־לָ֖נוּ – תיבת צִוָּה מלעיל מחמת המקף.
28/09/2018

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת הַאֲזִינוּ

ו' - אָבִ֣יךָ קָּנֶ֔ךָ – הקו"ף בדגש חזק מדין דחיק. וכן בהמשך הפרשה עָבִ֣יתָ כָּשִׂ֑יתָ (פסוק טו) אֲכַלֶּה־בָּֽם (פסוק כג).
י"ג – וַיֹּאכַ֖ל – כאן תיבת וַיֹּאכַל מלרע, ולקמן (פסוק כב) וַתֹּ֤אכַל מלעיל.
21/09/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת וַיֵּלֶךְ

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת וַיֵּלֶךְ

ז' –תָּבוֹא֙ אֶת־הָעָ֣ם הַזֶּ֔ה – כאן כתוב תָּבוֹא, ולקמן (פסוק כג) תָּבִיא֙ אֶת־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל. ט' – וַֽיִּתְּנָ֗הּ – היו"ד בדגש חזק. וייזהר לבטא הה"א במפיק כמשפט, והה"א באה במפיק במקום לכתוב 'ויתן אותה', וכן ייזהר לקמן (פסוק יט) שִׂימָ֣הּ בְּפִיהֶ֑ם.
14/09/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת נִצָּבִים

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת נִצָּבִים

י"ב – יִֽהְיֶה־לְּךָ֙ – הלמ"ד בדגש חזק מדין דחיק. וכן בהמשך הפרשה יִֽהְיֶה־לִּ֔י (פסוק יח) וְרָ֤בְצָה בּוֹ֙ (פסוק יט) יַעֲלֶה־לָּ֤נוּ (ל יב) וְיִקָּחֶ֣הָ לָּ֔נוּ (שם יג). י"ז – אִ֣ישׁ אוֹ־אִשָּׁ֞ה – המנהג לזקוף מעט תיבת אוֹ וכן בהמשך הפסוק.
6/09/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת כִּי תָבוֹא

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת כִּי תָבוֹא

א' – וְיָשַׁ֥בְתָּ בָּֽהּ – הבי"ת בדגש חזק מדין דחיק. וכן בהמשך הפרשה וּבָנִיתָ שָּׁם (כז ה) וְאָכַלְתָּ שָּׁם (שם ז) וְעָבַדְתָּ שָּׁם (כח לו) וְעָבַדְתָּ שָּׁם (שם סד). י"ב – לַעְשֵׂר – העא"ן בשווא נח.
28/08/2018

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת כִּי תֵצֵא

י"ב - גְּדִלִ֖ים תַּעֲשֶׂה־לָּ֑ךְ – הלמ"ד בדגש חזק מדין דחיק, וכן בהמשך הפסוק תְּכַסֶּה־בָּֽהּ.
ט"ו - הַשָּֽׁעֲרָה – לדעת מהרי"ץ העא"ן בשוא פתח. וכן לקמן (כה ז) וְעָלְתָה יְבִמְתּוֹ הַשַּׁעֲרָה.
23/08/2018

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת רְאֵה

כ"ח – וְסַרְתֶּ֣ם מִן־הַדֶּ֔רֶךְ – יפריד בין הדבקים. וכן לקמן (טז ט) תָּחֵ֣ל לִסְפֹּ֔ר. ויפריד רק מעט שלא יישמע כאילו יש פשטא בין התיבות. כ"ט – עַל־הַ֣ר גְּרִזִ֔ים – אין דגש בזא"ן בתיבת גְּרִזִים.
6/08/2018

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת עֵקֶב

וְאָכַלְתָּ֖ וְשָׂבָ֑עְתָּ וּבֵֽרַכְתָּ֙ – תיבות וְאָכַלְתָּ וּבֵרַכְתָּ מלרע ותיבת וְשָׂבָעְתָּ מלעיל מפני האתנחא. וכן לקמן (פסוק יב) פֶּן־תֹּאכַ֖ל וְשָׂבָ֑עְתָּ.
29/07/2018

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת וָאֶתְחַנַּן

כ"א - אֲשֶׁר֙ ה' אֱלֹהֶ֔יךָ – אֲשֶׁר בפשטא. וחברו (לקמן פסוק מ) באזלא אֲשֶׁ֨ר ה' אֱלֹהֶ֛יךָ.
ל"ג - הֲשָׁ֣מַֽע עָם֩ – יפריד בין הדבקים
29/07/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת דְּבָרִים

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת דְּבָרִים

ה' - בֵּאֵ֛ר – יקפיד לבטא הב"י בצירי שלא יישמע בְּאֵר. ט"ז - שָׁמֹ֤עַ – הקריאה למנהגינו כאילו כתוב שָׁמוֹוַע וכן בכל פתח גנובה הבאה אחרי חולם...
16/07/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת מַסְעֵי

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת מַסְעֵי

וְלֹא־הָ֨יָה שָׁ֥ם מַ֛יִם לָעָ֖ם לִשְׁתּֽוֹת – תיבת הָ֨יָה מלעיל. ויפריד מעט בין הדבקים שָׁ֥ם מַ֛יִם וכן יפריד בטפחא יותר מהתביר שיתבאר הפסוק על נכון. ועוד ייזהר להוציא תיבת מַיִם כדבעי שלא יאמר מַאִם.
9/07/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת מַטּוֹת

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת מַטּוֹת

ט- שְׁמֹעַ – הקריאה למנהגינו כאילו כתוב שְׁמוֹוַע וכן בכל פתח גנובה הבאה אחרי חולם.
י"ג - אִישָׁ֣הּ הֲפֵרָ֔ם – ייזהר להפריד קצת בין התיבות שלא יחבר הההי"ן.
26/06/2018
לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת פִּֽינְחָס

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת פִּֽינְחָס

הִנְנִי – השווא שבנו"ן נח, ויזהר להשמיע ב' נוני"ם שלא יישמע הִנִי. מִשְׁפַּחַת הַחֲנֹכִי – כאן ובכל מקום שבאת תיבת מִשְׁפַּחַת בטעם מוליך ייזהר שלא לחברה לתיבה הבאה ויישמע מִשְׁפַּחַ תַחֲנֹכִי בלא האות ה"א. ורבים כאלה.
26/06/2018
10 שנים למכון כתבי היד נוסח תימן