לק"י נוסח תימן-פורטל קהילות תימן

כתובתינו: רחוב בירנבוים 26 בני ברק
טלפון: 03-6781444

שעות פתיחה: א-ה 10:00-21:00 יום ו' 9:00-13:00 

ברוכים הבאים! 

הצטרפו לרשימת התפוצה
שלח לחבר
חדשות
חנות
רדיו שבזי
תוכן
הלכות
מוזיקה
אודיו
וידאו
חיי קהילה
גלריה
ליל הסדר בירושלים תשע"ט

לְשׁוֹן הַזָּהָב / פרשת פִּֽינְחָס

26/06/2018

פרק כ"ה

י"ב – הִנְנִי – השווא שבנו"ן נח, ויזהר להשמיע ב' נוני"ם שלא יישמע הִנִי.

פרק כ"ו

ה' - מִשְׁפַּחַת הַחֲנֹכִי – כאן ובכל מקום שבאת תיבת מִשְׁפַּחַת בטעם מוליך ייזהר שלא לחברה לתיבה הבאה ויישמע מִשְׁפַּחַ תַחֲנֹכִי בלא האות ה"א. ורבים כאלה.

ז' – הָרֻאובֵנִי – האל"ף נחה, כאילו כתוב הָרֻבֵנִי.

י"ד - שְׁנַ֧יִם וְעֶשְׂרִ֛ים אֶ֖לֶף וּמָאתָֽיִם – בכל מקום הטפחא מפסקת יותר מהתביר, אך כאן ייזהר מאד להסמיך תיבת אֶ֖לֶף אל התיבות שְׁנַ֧יִם וְעֶשְׂרִ֛ים שלא יישמע אלף מאתיים עשרים ושניים וכוונת הפסוק לעשרים ושניים אלף ומאתיים ונמצא משנה המשמעות ח"ו וכן בכל המשך הפרק.

י"ח – מֵאוֹת – ייזהר להשמיע המי"ם בצירי ולא מְאוֹת בשו"א. וכן בכל מקום.

כ"ח - הוֹלִ֣יד אֶת־גִּלְעָ֑ד – יפריד בין המלים שלא יישמע דֶת גִּלְעָד וכן לקמן פסוק נ"ח הוֹלִד אֶת עַמְרָם.

ל"ג - לֹא־הָ֥יוּ ל֛וֹ בָּנִ֖ים כִּ֣י אִם־בָּנ֑וֹת – גם כאן יש ליזהר כדלעיל פסוק י"ד.

ס"ה - וִיהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן – מנהגינו לקרוא פתח גנובה כאילו כתוב וִיהוֹשֻׁוַע. וכן ייזהר להפריד בין תיבות בִּן נוּן כדי שיישמעו שתי הנוני"ם.

פרק כ"ז

י"ט – וְצִוִּיתָ֥ה – מלרע.

ט"ו - וַיְדַבֵּ֣ר מֹשֶׁ֔ה אֶל־ה' לֵאמֹר – אין דגש בלמ"ד בתיבת לֵאמֹר.

י"ז - אֲשֶׁר־יֵצֵ֣א לִפְנֵיהֶ֗ם וַאֲשֶׁ֤ר יָבֹא֙ לִפְנֵיהֶ֔ם – אשר יצא בטעם מוליך ואשר יבא בפשטא.

כ"א - וְשָׁ֥אַל ל֛וֹ – יפסיק בין התיבות שלא יישמע וְשָׁאַלוֹ.

כ"ב - וַיַּֽעֲמִדֵ֙הוּ֙ לִפְנֵי֙ אֶלְעָזָ֣ר הַכֹּהֵ֔ן – יש להפריד גם אחרי תיבת וַיַּֽעֲמִדֵ֙הוּ֙  וגם אחרי תיבת לִפְנֵי֙.

כ"ג - וַיִּסְמֹ֧ךְ אֶת־יָדָ֛יו עָלָ֖יו – מלבד מה שיש להפסיק בטפחא יותר מהתביר ייזהר להוציא במבטא האל"ף בתיבת אֶת ולא יבלענה.

 

פרק כ"ח

ה' - וַעֲשִׂירִ֧ית הָאֵיפָ֛ה סֹ֖לֶת לְמִנְחָ֑ה – גם כאן שייך מה שכתבתי לעיל פרק כ"ו פסוק י"ד. וכן בפסוק י"א כְּבָשִׂ֧ים בְּנֵי־שָׁנָ֛ה שִׁבְעָ֖ה תְּמִימִֽם. ןרבים הם בהמשך הפרשה.

י"ד - וּרְבִיעִ֥ת הַהִ֛ין לַכֶּ֖בֶשׂ יָ֑יִן – גם כאן ייזהר להפסיק בטפחא יותר מהתביר. וכן יוציא במבטא שתי הההי"ן בתיבת הַהִין ושתי היודי"ן שבתיבת יָיִן שלא יישמע יָאִין.

כ"ו – בְּשָֽׁבֻעֹ֖תֵיכֶ֑ם – השי"ן בגעיא, ויטעים גם בעא"ן ובכא"ף. הטעם שבעא"ן אינו טפחא אלא מאליא והוא טעם מוליך.

פרק כ"ט

ב' - פַּ֧ר בֶּן־בָּקָ֛ר אֶחָ֖ד אַ֣יִל אֶחָ֑ד כְּבָשִׂ֧ים בְּנֵי־שָׁנָ֛ה שִׁבְעָ֖ה תְּמִימִֽם – גם כאן משנה זהירות להפסיק בטפחא יותר מאשר התביר שלא תשתנה המשמעות.

 

עוד...

10 שנים למכון כתבי היד נוסח תימן
דפוס ברק