r למי להצביע? התבוננות מזווית אישית - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

למי להצביע? התבוננות מזווית אישית

23 ינואר

 


ר' נריה עוזירי





יש בציבור הישראלי שני סוגי מצביעים עיקריים. הראשון, האזרח המגדרי. והשני, הבוחר "החופשי". לסוג הראשון המגדרי, שייכים בעלי ההון, החרדים, הציבור הדתי לאומי, מה שקרוי ספרדים "עדות המזרח" ותימנים, מה שקרוי "עולים חדשים", ערבים, דרוזים, בדואים והנה התווסף לאחרונה מגדר נוסף "מעמד הביניים".

"העולים החדשים" מסומנים בגרשיים. הסיבה, כי בקטגוריית העולים החדשים נכללים גם עולים מברית המועצות של שנות ה-70 של המאה הקודמת. כשזה נוח, מצטופפים תחת זו המטריה, גם כאלה שכבר למעלה מארבעה עשורים מתגוררים בישראל.
"מעמד הביניים" מסומן אף הוא בסוגריים, אלה מהמחאה בקיץ 2012, צרובים בתודעה הציבורית בעיקר כ"צפונבונים" ילידי הארץ ממוצא אירופאי, אשר קרובים במעמדם החברתי ובעיסוקיהם יותר לעשירון העליון מאשר לשכבות החלשות!
הראשונים, השייכים למגדר מסוים, יודעים בדרך כלל שבכוחה של האחדות אפשר ויקצרו פירות בעתיד. מי פחות (הנגררים והנחשלים בשוליים) ומי יותר (המקורבים למיניהם), הכול תלוי בכישרון התמרון של החכי"ם המייצגים הנבחרים.
ומנגד, כל אלה השייכים למגדר "החופשי", הם למעשה המהווים את המאגר שעליו נלחמים כלל המפלגות, לרבות המגדריות.
למעשה, החברה בישראל ככלל היא בעלת אינטרסים מגדריים, אך מנופי ההשפעה מצויים אצל בעלי ההון מחד, ומאידך למרבה האירוניה, גם בקרב הקבוצות הקטנות יחסית, כמו החרדים, העולים ועוד, הכול תלוי באחדות.
ישנן קבוצות שלא נספרות פוליטית, למרות משקלן וחשיבותן במרחב הציבורי, וזאת בשל חוסר מנהיגות.
כל התארגנות קהילתית ולו הקטנה, אפשר ותקצור פירות והישגים ציבוריים. הכול תלוי בתחכום המנהיגים…
למנהיגי המפלגות הגדולות, מתאים ונוח שצבורים אשר לא נתונים למרותם ו/או השפעתם, יישארו מפולגים ומפורדים פוליטית. במצב זה, נוטים מנהיגי המפלגות להרעיף הבטחות סרק רבות, הרי לעתיד אין מי שיתבע את מילוי ההבטחות.
הפעם, יותר מתמיד, יש סיכוי שהיערכות מקדימה בקהילות, תניב פירות. המלחמה על כל קול היא ממש בקרבות פנים אל פנים. ההבדלים בין הגושים, קטנים. 4-5 מנדטים שיוסטו מגוש הימין לשמאל יכולה לשנות את תמונת המצב באופן ברור.
אישי ציבור אשר ייצגו קהילות, בתי כנסת, או אפילו יצליחו לקיים כנס פוליטי לעשרות איש, אלה יהיו כבר ברי שיח למשא ומתן של קח ותן.
כל קהילה שעדיין אינה מאורגנת, חייבת לנסות ולהיערך לבחירות הקרובות. כל היערכות אפשר וממנה תבוא תועלת לקהילה. כל ניסיון של התארגנות קהילתית ייצר מומנטום חיובי ביחס. אין לחשוש מכישלונות, כי גם כישלון בבחירות הקרובות יכול לשמש מנוף להצלחה בבחירות הבאות.
וכל זה כמשל…
כל המפלגות התרגלו לארוחות חינם אצל עמך עדת יהדות תימן, וביותר ש"ס ואחריה הליכוד ביתנו. בליכוד קיימת קבוצת "התימנים" קבוצה חזקה, מעלה ברצונה (בפריימריס)מעלה (חברי כנסת ושרים), ומורידה ברצונה שאול. לא שמענו לצערי על קבוצה תימנית זו הפועלת (אפילו קצת) למען העדה, וחבל!
מי יקום (נקי [צח כשלג] ובר לבב), אשר ייטול מכוח אישיותו ומנהיגותו את שרביט ההנהגה. מנהיגות "נוטלים", לא מקבלים!
מי הגבר יוקם על, אשר ישכיל לכבד ללא משוא פנים, ולמצוא מסילות ללבות רבני העדה. לרכוש את אמונם תוך נאמנות, לשמוע להאזין ולגשר בין השסעים באותם מקומות אשר אפשר לעיתים בנגיעה, במילה, למתוח מכנה משותף רחב.
מי יודע ומיומן בתכסיסי מלחמה ואינטריגות פוליטיות, אשר ייטיב לדעת את מקומו ולהלך בכבוד בראש העדה כעסקן דווקא, מבלי מעידות וגרירת רגליים למחוזות אחרים.
מי זה ליש כארי, אשר ייצג נאמנה ובחכמה את האינטרסים של עדתנו, בניהול משא ומתן,ללא משוא פנים.
יש כאלה בעדה, אך כולם שקועים בתרדמה!
ואיך אפשר לעודד עסקנים לקום ולפעול?
והיה ונתחיל בעדה, לא רק לדבר על אחדות, אלא גם לפעול להתהוות האחדות!
להוריד את הטונים הצורמים גם בפורמים השונים! להפסיק ולהכפיש בכתב ובעל פה! לא לתת במה למחרחרי ריב ומדון, לא להיכנס עם בני יצהר לויכוח עוד בהיותו באיבו!
להבליט את אלה התורמים במעשים לאחדות בעדתנו!
ובנתיים, לא להתייאש! בניין עדתנו חייב להיבנות על יסודות מוצקים, לא בשמים היא, תקופת רגיעה ללא הכפשות תייצר מבחר עסקנים מסוג חדש, ומאלה יעלה ויפרח המנהיג אשר יעמוד לפני המחנה!
אנחנו נעשה השתדלות יחד עם תפילות בני העדה קטנים כגדולים, ובע"ה נחזה בקרוב בתחילת בנינה הרוחני של עדתנו!
ויש גם שלב הבא, ועל כך בהמשך!


תגובות אפשריות גם במייל: L.H8800080@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן