r עקיבא שאלתיאל, ראשהעין - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

עקיבא שאלתיאל, ראשהעין

23 ינואר



בן ורדה ושלום, נולד ביום י"ז בשבט תשכ"ד (31.1.1964) בפתח-תקוה. שאלתיאל היה בן למשפחה, שעלתה מתימן והתגוררה בראש העין. בן שלישי הוא היה במשפחה, ולו שני אחים. מילדות הצטיין שאלתיאל בכל מעשיו ולימודיו. בעל אופי עירני הוא היה, היטיב לשיר, בעיקר אהב לשיר שירי שלום. שאלתיאל שמח לבוא לעזרת הזולת, והתרחק ממריבות. הוא אהב סדר ושקט, היה קשור למשפחתו וידע להביע אהבתו להוריו.


את לימודיו התחיל שאלתיאל בבית-הספר היסודי "אוהל שם" בראש העין. הוא סיים בהצלחה את בית-הספר, ונשלח לפנימייה תיכונית בבית-וגן בירושלים. שלוש שנים הוא למד שם. את השנה האחרונה של לימודיו התיכוניים עשה שאלתיאל בבית-הספר המקיף על-שם רוגוזין בראש העין, במגמת מסגרות מכנית.


באוגוסט 1982 הוא התגייס לצה"ל, ושירת בחילהתחזוקה. גם כחייל התבלט שאלתיאל בתכונותיו המיוחדות. הוא היה קפדן בשמירת הוראות ונוהלי סדר, ועשה בשקט את מלאכתו כמסגר מעולה. שאלתיאל עבר אימוני טירונות, ונשלח לקורס נהיגה. בפברואר 1983, הוא השלים קורס נהיגה במשאית כבדה. ביולי 1983, הוא הועלה לדרגת רב"ט. שאלתיאל עבר קורס מש"קי הובלה, ובמרס 1984 הועלה לדרגת סמל.


שאלתיאל לחם במלחמת שלום הגליל, והצטיין בקרבות. הוא עבר מבחן לקורס קצינים, ועמד להתקבל לקורס. לקראת יום העצמאות של שנת תשמ"ה, עמד שאלתיאל להתקבל כחייל מצטיין בבית-הנשיא, יחד עם קבוצת חיילים נבחרת שהצטיינו במשך השנה בשירות.


ביום י"ד בניסן תשמ"ה, ערב ליל הסדר, הגיע שאלתיאל מלבנון לביתו כדי לבלות את החג בחוג משפחתו. ערב הגיעו, התקבל טלפון מהבסיס שבו שירת, והודיע שעליו לשוב מיד ליחידתו, וכך עשה. כדי להספיק ולבלות לפחות חלק מן החג עם משפחתו, יצא שאלתיאל עם גמר התורנות ביום ט"ז בניסן תשמ"ה (6.4.1985) מבסיסו בשומרון לכיוון ראש העין. בדרך הוא נחטף על-ידי חוליית מחבלים. כעבור יומיים, ב-8.4.1985 גילה תושב ערבי את גופתו מוטלת בדרך בן-שמן ראש העין, ליד היישוב בית-אריה. בן 21 שנים הוא היה במותו.


הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות בראש העין.


שאלתיאל השאיר אחריו הורים, שלוש אחיות ושני אחים.


שר הביטחון יצחק רבין כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "סמל שאלתיאל עקיבא נתן את חייו למען מולדתו. הוא נרצח באיזור נחל שילה, ליד אלקנה, בדרכו מבסיסו הצבאי לביתו. הוא שירת בבסיס הובלה, בחיל-התחזוקה. היה חייל מצוין, מילא כל תפקיד שהוטל עליו במסירות, בהקפדה ובהתמדה. הוא היה אהוד מאוד על חבריו, מפקדיו ופקודיו".


מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: שאלתיאל שירת ביחידתנו תקופה של שנתיים, בתפקיד מש"ק הובלה ונהג. הוא עשה תפקידו בשקט, בבטחה, במסירות ובהתמדה, במחנה ומחוצה לו, ברחבי המדינה ובלבנון. הוא פעל ככל שנדרש ממנו בלא דופי".


מתוך אתר יזכור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן