r ראיון אישי עם המשורר רועי שמעון הי"ו - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

ראיון אישי עם המשורר רועי שמעון הי"ו

23 ינואר

הוא כבר הספיק לקטוף את המקום הראשון בתחרות "כוכב נולד התימני" ואף להוציא לפני חודשים ספורים את אלבום הבכורים "מי צור בלתך" לאוויר העולם, הוא הזמר התימני המבטיח לדור ההמשך. למי שעדיין לא התעדכן, ה"כוכב התימני" הבא הינו עלם חמודות יליד רחובות כבן 27 העונה לשם רועי שמעון. בהאזנה לשיריו ולביצועיו הייחודיים והמרגשים, אנחנו מבינים שרועי מקצוען לא קטן שזכה לתשואות רבות בקרב מאזינים ומעריצים, יש לו את זה ובענק.


 


ש. מהיכן לדעתך הכישרון שבך לשירה התימנית ובכלל?


ת. הכישרון הוא באיזה שהוא מקום מולד, הנטיה המוסיקלית הטבעית כבר מגיל קטן הובילה אותי לשיר וכן בבית הורי תמיד נשמעת מוסיקה מה שחיבר אותי עוד יותר. את ההגיה המקורית למדתי במארי ובביה"כ  אהבו את קולי המתפללים ותמיד שיבחו, איכשהו דרך זה הגעתי למקהלה וזה התפתח הלאה.


 


ש. מה הביא אותך למקום שאתה נמצא בו כיום בתחום המוסיקה?


ת. הרבה גורמים החל מאמי שתהיה בריאה שזיהתה את הדחף שלי לשיר ודאגה להגשים לי את זה החלום בעזרת אבי היקר, וללוות אותי לכל הופעה עד היום הזה ללא פשרות. וכלה בתגובות של קרובים ומכרים שאם לא הפידבק החיובי לא הייתי ממשיך.


 






ש. אני מבין שאתה עובד עם הרכב קבוע ומזמינים אותך לאירועים תימניים.


ת.  כן, תודה לאל יש לי הרכב נגנים מקצועי ומיומן וזה המקום לומר שחלק גדול מהחתונות, בר מצוות וכו' שאני מופיע בהן דורשות מיומנויות שירה שונות ומגוונות. פרט לתימנית אני שר גם מזרחית, חסידית ושירים שקטים אני נוגע ומשלב את כל הסגנונות ברוך השם.


 


ש. מה מייחד אותך כזמר לדעתך, שאנשים יכולים להצביע ולומר רועי שמעון…


ת. כפי שכבר ציינתי קודם לדעתי הייחוד שלי הוא שבביצוע של שיר מכל סגנון שלא יהיה, אני מתחבר לקו ונצמד לצבע ולניואנסים המתאימים לשיר זה לא פשוט. אני לא רוצה שיאמרו שרועי שמעון נשמע בכל השירים אותו הדבר זה מונוטוני וחסר ייחוד.


 


ש. ספר לנו קצת על קטיפת התואר "כוכב נולד התימני" זה ממש כמו "כוכב נולד" של ערוץ 2?


ת.  קודם כל זה היה לפני כמעט שנתיים, היו מתמודדים רבים מכל חלקי הארץ אפילו מאילת, בחורים כשרוניים ואיכותיים אין מה לומר. שמעתי על האודישנים ולא התלהבתי ללכת רק אמי דחפה אותי לזה ורשמה את שמי. באתי לאודישנים חיכו לי חמישה שופטים ונכבדי המוסיקה התימנית ציון גולן ואהרון עמרם ועברתי בהצלחה. עליתי לחצי גמר ולגמר שהתקיים ב"מרכז דוהל" בת"א וזכיתי במקום הראשון.


הגמר היה אמור להיות משודר בערוץ 10 שבאו וסיקרו חלק מהאודישנים. אבל מסיבות כלשהן לצערי זה לא יצא ולא זכה לתודעה גדולה.


 


ש. אחלה ממש יפה, זה נתן לך פוש כלשהו?


ת. כן, האמת שזכיה במקום ראשון זה איזושהי גושפנקא לפחות מבחינה אישית שמחזקת את בחירתי המוסיקלית ואומרת לי ואלה בחרת בדבר הנכון לך, עכשיו זה כבר חתום.


 


ש. נו ועשית עם זה משהו?


ת. ודאי, התחלתי לאסוף חומר לאלבום ראשון ונכנסתי להקלטות וברוך השם יצא לאור האלבום "מי צור בלתך".


 


ש. עשית השקה כלשהי לרגל צאת האלבום?


ת. כן, עשינו מסיבת תקליט ענקית באולם כדורסל ב"ראש העין", ובאו לכבד ולפרגן זמרים רבים וקהל עצום מכל רחבי הארץ.


 


ש. מה אתה יכול לומר על האלבום?


ת. כידוע "אין הנחתום מעיד על עיסתו". מה שאני יכול לומר זה שאין סוף אנשים מתקשרים אלי במיוחד כדי לומר כמה האלבום מדהים וזה מדבר בעד עצמו. למען האמת זה שאב ממני לא מעט כוחות והשקעה אין סופית בכתיבה בהלחנה ובחידוש ושדרוג שירים מקוריים. האלבום מגוון מאוד ולא משעמם את האוזן הכנסתי בו את כל המקצבים התימניים, יש בו שירים עם מילים בתימנית ערבית ויש בו שירים בעברית בהגיה תימנית. תראה אני מאוד פרפקציוניסט ועד שלא נחה דעתי לא נתתי לשום דבר לזוז.


 


ש. אני מבין שאתה גם יוצר שירים כותב ומלחין.


ת. תראה בתחום התימני אין כותבים ומלחינים כמעט. אז הבנתי בשלב מסוים שכדי להוציא אלבום אני צריך לכתוב ולהלחין אז עשיתי זאת וזה הצליח תודה לאל.           


 


ש. מתי הדיסק הבא?


ת. בעזרת השם כמה שיותר מהר, אני כרגע בתהליך איסוף חומר וגיבוש הקו והאופי של האלבום. אני שואף לרמות הגבוהות של המוסיקה ומקווה שאצליח להתמיד בעשיה המוסיקלית לאורך ימים ושנים.

לרכישת הדיסק לחץ כאן

תגובה אחת על “ראיון אישי עם המשורר רועי שמעון הי"ו”

  1. צוברה הגיב:

    לא קבלתי הוידאו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן