r אילן דעוס, ראש העין - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

אילן דעוס, ראש העין

23 ינואר




הבן הבכור של נורית ועובדיה, נולד ביום כ"א בסיוון תש"ך (16.6.1960) בראש העין. אילן החל ללמוד בבית-הספר היסודי "אוהל שלום", המשיך בבית-הספר המקיף על-שם רוגוזין שניהם בראש העין וסיים את חוק לימודיו התיכוניים בכפר גנים. הוא עזר ככל יכולתו למשפחה הענפה, וכפי שאמר אביו: "הוא היה יותר חבר מבן, בשבילי". ואכן, אילן לא בחל באף עבודה כדי לעזור למשפחתו. בלילות הוא נהג לכתוב מזוזות, ולהבדיל אף עבד בניקוי דירות ובעשיית "פוליש".


אילן גויס לצה"ל במחצית יולי 1978, והתנדב לחיל-השריון. לאחר הטירונות, הוא סיים קורס תותחני טנקים והיה לתותחן טנק בחטיבה סדירה. מכיוון שהיה איש ישיבת הסדר, שילב אילן את שירותו הצבאי בלימודים בישיבה ברחובות. בישיבה הוא הכשיר עצמו להיות מורה, והתעתד ללמוד כלכלה באוניברסיטה. עוד לפני שהשלים את לימודיו, שימש אילן כמורה בבית-הספר המקיף בראש-העין, כי ראה את ייעודו בהכוונת בני הנוער בראש העין אל דרך הישר והטוב. בני הנוער, שאילן קנה את ליבם בפשטות הליכותיו וברצינות שאפפה אותו, החזירו לו אהבה ואמרו בפשטות: "אנחנו אוהבים ללמוד אצלו, אנו מבינים אותו ואת החומר שהוא מלמד". אילן היה מורה מיוחד במינו, בבוקר לימד ואחר-הצהריים נהג לבקר בבתי תלמידיו, ועזר להם בהכנת השיעורים. תעודת ההסמכה שלו כמורה נמסרה למשפחה לאחר נופלו. אנשי משרד החינוך, שעמדו על הפוטנציאל הרב שהיה בו, הועידו לו תפקידים נכבדים. כך למשל, זכה במכרז לניהול פנימייה לילדים קשי חינוך, שעמדה להיפתח בראש-העין במסגרת פרויקט שיקום השכונות.


כשפרצה מלחמת שלום הגליל עלתה יחידתו של אילן ללבנון והשתתפה בקרבות. ביום כ' בסיוון תשמ"ב (10.6.1982), נפל רב-טוראי אילן בקרב בלבנון במלחמת שלום הגליל. אילן הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית שבבית-העלמין בראש העין. הוא השאיר הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.


במכתב התנחומים למשפחה השכולה, שכתב ראש הממשלה מנחם בגין נאמר: "בנכם, אילן, שירת את עמו בנאמנות ובמסירות-נפש. הוא מסר את נפשו על מטרה שאין צודקת ואצילה ממנה: להבטיח חיים ושלום לאיש, אשה וילד בישראל. שמו ינון לעד בתולדות האומה". מפקדו כתב: "נגדע אילן ממשפחתכם וממשפחת היחידה. אילן, שקירב כל חבר נצרך, שידע למצוא מסילות אל לב כול איננו. אולם אילן היכה שורשים, ודרכו והתנהגותו שימשו וישמשו מופת לחבריו ומפקדיו בדרכם באשר ילכו". מפקד אחר כתב: "העובדה כי אילן ז"ל שילב בשירותו גם לימוד התורה וגם שירות בחיל קרבי, מלמדת ומעידה על כך כי התחנך על עקרונות ואידיאלים נעלים אותם קיווה להגשים".


ספר תורה על-שמו ולזכרו נתרם על-ידי המשפחה, והוכנס לבית-הכנסת "היכל-צדיק" בראש העין.



מתוך אתר יזכור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן