r חרדים בחוץ! - נוסח תימן
  • 03-6781444
  • א-ה 10:00-21:00 | יום ו' 9:00-14:00
  • בירנבוים 26 בני ברק

חרדים בחוץ!

23 ינואר

הנה מורכבת קואליציה. קונצנזוס לאומי ותחושת שליחות ברחוב החילוני על ההצלחה בהדרת חרדים. אחרי זו הירידה, בודאי שתמיד תבוא עליה. השאלה הגדולה, האם נתבונן? האם תתקיים בחינה כואבת על ההתנהלות בעבר? האם נלמד משגיאות האיומות מהעבר, על ההדרה שעשו בישיבות ובסמינרים האשכנזים לספרדים?. האם יעשו בש"ס חשבון נפש אמיתי, על ההדרה השחוק והקלות דעת בה התייחסו עסקני ש"ס לעדה התימנית בכללותה? ימים יגידו…
והנה קמה ממשלה חדשה במדינת ישראל מודרת מחרדים! ואולי באופק שחר חדש של ואהבת לרעך ושל ערבות אמיתית! ומזו הצרה תבוא הישועה!

סמוך לפני הרכבת הקואליציה, המוטו "חרדים בחוץ" התקבע בדיונים בין המפלגות השונות, אשר נראה כי ירכיבו את הממשלה הבאה. כמה פתטי, מצד אחד קורא יו"ר ה"בית היהודי" נפתלי בנט מעל כל במה לחרדים "אחי אתם", ומצד שני נועץ ומסובב חרב וירטואלית חדה בגב עולם התורה החרדי.
בנט מסביר את חבירתו ללפיד בהשפלתו הוא לאחר סיום הבחירות והתעלמות של העסקנים החרדים במשך שנים ממפד"ל ההיסטורית. בנט, אתה צודק! העסקנים החרדים הם לא בדיוק מיטב הנוער של העולם החרדי! המיטב שקוע בלימוד! רק תשקול השר המיועד נפתלי בנט, אם כדאי שהרס עולם התורה יהיה רשום על שמך? כך בכל אופן חושבים גדולי הדור של החרדים! בראי ההיסטוריה, הם לא טעו מעולם!
העמדת תנאי הליב"ה לקבלת תקציבים בעתיד, תביא לשלילת תקציבים ממאות תלמודי תורה וישיבות הנשמעים לדעת תורה  אלו גדולי הדור.
המוסדות התורניים תלמודי תורה, ישיבות, רשתות "בית יעקב" ו"אל המעיין" שעיקר תקציבם מבוסס על כספי מדינה, יאלצו לבחור בין היצמדות להוראות שר החינוך המיועד שי פירון, רב לכאורה, המחזיק בדעות פסולות, לבין היצמדות לכלל "כל אשר יורוך" מגדולי הדור מעתיקי השמועה. 
ניסיון זה של דורנו, מזכיר את פעילות "אליאנס – כל ישראל חברים", של המאה הקודמת, שהצליחה לנעוץ את ציפורני טלפיה הטמאים בהרבה קהילות באירופה ובכל מדינות המזרח באסיה ובאפריקה ולהביא לשמד רוחני של מאות אלפי תינוקות של בית רבן. 
בתחילה באו נציגי "אליאנס" בתמימות מעושה ובקשו להקים מוסדות השכלה לרווחת ילדי הקהילה היהודית, כשרוב תוכנית הלימודים הם מקצועות הקודש ורק בסוף היום ילמדו צרפתית ועוד מעט מקצועות ליב"ה. במקומות שניתנו המלצות הרבנים להקמת מוסדות "אליאנס – כל ישראל חברים", מהר מאוד חשפו מורי "אליאנס" את פרצופם האמיתי, והביאו את ילדי "אליאנס" לזלזל בערכי הדת ולכפירה בתורת ישראל.
והנה ההיסטוריה חוזרת!
עסקני ה"בית היהודי" לרבות רבני תקומה, עומדים יחד עם ראש תנועת "יש עתיד" השר המיועד יאיר לפיד בחזית אחת נגד עולם התורה. אין ספק שרצונות "לפיד בנט" הם מהדורה חדשה של "אליאנס – כל ישראל חברים" מהמאה הקודמת.
אומנם, יו"ר ה"בית היהודי" נפתלי בנט יחד עם חבריו לסיעה ובגיבוי רבני תקומה מנסים להרגיע: "החרדים בהיסטריה ללא הצדקה, אף ישיבה לא תיסגר!" 
נכון נפתלי בנט, משרד החינוך לא ישלח את משטרת ישראל לנעול את דלתות הישיבות והכוללים. משרד האוצר בראשות (?) השר יאיר לפיד רק יסגור את ה"חמצן", את התקציבים למוסדות החינוך שיסרבו לליב"ה והם יקרסו מאליהם! 
לאחר ש"לפיד בנט" וחבר מרעיהם יתרווחו בכורסאות עור הצבי בלשכותיהם, מהר מאוד הם יווכחו לדעת, ש"מה שרואים מכאן לא רואים משם".
הקביעה שבחורי הישיבה החרדים הם חסרי השכלה, היא לא נכונה ואפילו לא חכמה! הקריטריונים שקובעים במשרד החינוך הישראלי ל"השכלה" הם פשטניים ולא מתחשבים ביכולת הלמידה המדהים של בחור הישיבה, יכולת הנרכשת דווקא בלימוד הגמרא. פעם, למי שזוכר השפה הצרפתית הייתה החשובה ביותר. היום אנגלית (ליב"ה) ובעוד פחות מעשור סינית ויפנית. 
בחור ישיבה אם יזדקק לצורך פרנסתו לליב"ה, ילמד את רזיה בזמן קצר ביותר! הנתונים המפורסמים מוכיחים זאת. 
המחשבה, שלאחר החקיקה בכנסת של גזירות לימודי הליב"ה יחד עם כפיית גיוס של בחורי ישיבה תוך שלילת תקציבים, או אז תתאפשר חבירת המפלגות החרדיות לקואליציה, היא מזלזלת, מוטעית ומשוללת כל יסוד!
גם אם נניח שמפלגת ש"ס תתפשר בלחץ עסקניה, ותסכים לחבור לקואליציה לאחר חקיקת גזירות הליב"ה ו"שוויון בנטל", בתירוץ של "להציל את עולם התורה", גם במקרה זה אין שמץ של סיכוי שגדולי הדור של "יהדות התורה" יסכימו לשנות ולו תו אחד מיסודות החינוך וההוראה המקודשים של עם ישראל ולחבור לממשלה שבמעשיה תביא דא פאקטו לסגירת מאות ישיבות וכוללים!
לאור המציאות החדשה האנטי דתית המתהווה בישראל שלאחר פרימת הברית של ה"ליכוד" עם העולם החרדי יש צורך בשחר חדש. לאור המציאות החדשה התחילו עסקנים חרדים דנים מעשית באפשרות חבירה לשלי יחימוביץ יו"ר מפלגת העבודה. שלי יחימוביץ הוכיחה יושרה, ערכיות ואמינות בכל התנהלותה מול גורמים חרדיים. מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ פחות זקוקה לדלק "שנאת החרדים" לצורך התנהלותה. 
שנים מראשי מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג (מס' 2) וח"כ איתן כבל (מס' 3) ידועים כבעלי זיקה לדת ויותר.
ח"כ איתן כבל מותיקי הכנסת, אשר כיהן בתפקידים בכירים לרבות שר בממשלה, למד בישיבת הנגב בראשות הרב יששכר מאיר. לאחר מכן למד בישיבת "נחלת דוד" בפתח תקוה, ישיבות מהטובות בעולם החרדי. משיחה עימו ברור כי תקופת לימודיו בישיבה הטביעו בו יחס מיוחד לערכי הדת ולשומריה. אין ספק כי דווקא ח"כ איתן כבל יכול לשמש ראש גשר בין מפלגת העבודה לעולם התורה. 
מאחר ובכנסת הנבחרת אין נציגים כלל לעדה התימנית, לאחר בקשתי הביע ח"כ איתן כבל בשמחה את נכונותו לייצג אינטרסים של העדה ומוסדותיה בכנסת. בטוחני שככל שנדרש יושיט את ידו לסיוע! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    סל הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות
    דילוג לתוכן